Alla inlägg den 4 mars 2014

Av Emelie Frisk - 4 mars 2014 21:47


Dagarna är full-späckad av vanliga hushållssysslor & just nu renovering.
Timmarna räcker inte till & verkligen inte min energi heller.
Ska dock inte ta åt mig någon ära av renoveringen,

då jag mest sitter på en pall och tittar på när jag är där inne.

Men nu är elen borttagen och ''gipsuppsättningen'' har påbörjats.
Men det är lite små krångligt med gipset då P är helt själv och sätter upp den,
och jag får inte hjälpa till & lyfta.
Däremot hittade vi en underbar träpanel under pappen som satt i taket,
så nu har vi börjat försökt fått fram den så gott det går (:
Det blir super fint & vi spar pengar eftersom vi inte behöver köpa ny takpanel.
Men 10 gånger så mycket jobb innebär det.
TUSENTALS med smånubb som dom satt fast pappen med ska tas bort, en & en...
Dessutom måste vi foga igen en del springor där det ''läcker in'' lite sågspån.
(Hela vårt hus är isolerat med bl.a sågspån tror jag..)
& måla alltihop typ 3gånger eller så,
men det kommer bli super fint när det är klart!

Jag bedriver mycket av min ''lediga'' tid till planeringen av inredningen,

vilket är det ROLIGASTE när man håller på att gör nytt.
Blev faktiskt en liten beställning ifrån ellos.se ikväll..
Var tvungen att passa på när det var rea & jag hade fri frakt.

 
Vägg-klistermärken 150:-
Gardinkappa 69:-
Sänghimmel 90:- (rea)

Har dessutom knopat ihop en ganska lång handlingslista ifrån ikea.
Så i slutet på mån blir det en tripp dit.
Vågar jag hoppas på ett Sagas rum är klart tills dess tror ni?

Iallafall så var jag till barnmorskan igår (måndags),
och mitt blodvärde är fortfarande alldeles för lågt.
Men äter ju just nu dubbla dosen järn & dessutom en massa B12 & folsyra..
Så hoppas nu att jag blir lite piggare snart!
Ska till sjukhuset nästa vecka & lämna prover igen, spännande!

Men nu ska jag försöka pallra mig i säng så jag kommer upp någon gång imorgon.

// Emelie

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Vi bor i ett ljuvligt Vitt hus i Arbrå, Hälsingland. Huset är ifrån 1860, och är det 3e huset som byggdes här på orten. Jag älskar inredning och speciellt i lantlig stil men med lite moderna inslag också! Kommer skriva och lägga upp foton mycket om renove

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards